Bilans finansowy oparty na kosztach
Moduł Bilans finansowy oparty na kosztach umożliwia analizę rentowności danej umowy poprzez zestawienie wartości podpisanej umowy z kosztami, które zostały poniesione na jej realizację.
Moduł Bilans finansowy oparty na kosztach działa wyłącznie w połączeniu z modułem Koszty.
Dostęp
Dostęp do funkcjonalności modułu można regulować poprzez przypisanie odpowiednich uprawnień:
- Zarządzanie bilansem finansowym umowy
- Podgląd bilansu finansowego umowy
- Generowanie bilansu finansowego umowy do pliku XLSX
Zakładka „Koszty” w szczegółach umowy
W szczegółach każdej umowy pojawi się nowa zakładka Koszty, która prezentuje:
-
Wartość podpisanej umowy brutto
-
Łączną wartość kosztów powiązanych z umową (dodanych jako faktury kosztowe)
-
Obliczony bilans finansowy (różnica pomiędzy wartością umowy a poniesionymi kosztami)
Zakładka umożliwia szybki wgląd w aktualną sytuację finansową danej umowy.
Zakładka "Koszty" w lewym menu
Oprócz widoku kosztów w konkretnej umowie, w lewym menu CRM dostępna jest zakładka Koszty, zawierająca listę wszystkich faktur kosztowych wprowadzonych do systemu. Która zawiera dwie sekcje:
- Koszty ogólne
Sekcja "Koszty ogólne" umożliwia:
-
przegląd wszystkich kosztów zarejestrowanych w systemie,
-
dodawanie nowych kosztów za pomocą przycisku "Dodaj koszt" – po kliknięciu pojawia się okno umożliwiające uzupełnienie następujących informacji:
-
Filtrowanie kosztów według: Typu, Osoby, która dodała koszt, Miesiąca, Roku
-
Eksportowanie listy kosztów do pliku XLSX
- Wypłaty pracowników
Sekcja "Wypłaty pracowników" umożliwia rejestrowanie wypłat i składek ZUS pracowników. Dostępne funkcje:
- dodawanie wypłaty za pomocą przycisku "Dodaj wypłatę" – po kliknięciu otwiera się formularz, w którym można uzupełnić:
-
filtrowanie wypłat według: pracownika, miesiąca, roku.
-
podsumowanie dla widocznych danych: całkowita wartość wypłat, całkowita wartość ZUS.
Eksport danych bilansowych
Moduł umożliwia również eksportowanie bilansu finansowego do pliku w formacie XLSX bezpośrednio z poziomu szczegółów umowy – z uwzględnieniem wszystkich powiązanych kosztów.
Dodatkowo, podczas eksportu listy umów z zakładki „Umowy”, w wygenerowanym pliku Excel pojawi się nowa kolumna „Bilans”, prezentująca bilans finansowy przypisany do każdej umowy, co pozwala na szybkie porównanie rentowności projektów w zestawieniu zbiorczym.