Ankiety kredytowe - Autenti
Moduł Ankiety Kredytowe – Autenti umożliwia przygotowywanie, wypełnianie, zarządzanie oraz elektroniczne podpisywanie ankiet kredytowych bezpośrednio z poziomu CRM. Ankiety mogą zostać przypisane do klienta i opcjonalnie powiązane z konkretną umową. System pozwala zautomatyzować proces generowania dokumentów, mapowania danych z CRM oraz wysyłki ankiet do podpisu za pomocą Autenti.
Moduł „Ankiety kredytowe” umożliwia przygotowywanie i podpisywanie ankiet klienta za pomocą certyfikowanego podpisu elektronicznego Autenti. Należy jednak pamiętać, że do wykorzystania procesu podpisu wymagane jest posiadanie aktywnego modułu „Autenti” w CRM. Bez tego modułu użytkownicy nadal mogą tworzyć i konfigurować ankiety, wypełniać je danymi klienta oraz generować dokumenty PDF, jednak ich elektroniczne podpisanie za pośrednictwem Autenti nie będzie możliwe.
Dzięki modułowi możliwe jest m.in.:
- przechowywanie wielu wersji formularzy ankiet w PDF,
- automatyczne wypełnianie pól ankiety danymi klienta,
- edytowanie ankiety aż do momentu podpisania,
- wysyłanie ankiet do elektronicznego podpisu Autenti,
- kontrola dostępu do funkcji poprzez system ról i uprawnień,
- opcjonalne powiązanie ankiety z umową klienta.
Uprawnienia
Moduł pozwala precyzyjnie kontrolować dostęp do funkcjonalności. Do prawidłowego działania konieczne jest nadanie użytkownikom stosownych uprawnień. Szczegółowe opisy uprawnień znajdują się w osobnej sekcji dokumentacji.
::: /Role/mozliwe_uprawnienia/ankiety_kredytowe/
Konfiguracja
Aby rozpocząć korzystanie z modułu, należy uprzednio dodać co najmniej jeden szablon ankiety:
Przejdź do: Konfiguracja → Ankiety kredytowe → Wersje ankiet

Kliknij: "Dodaj wersję ankiety"

W formularzu:
-
nadaj nazwę,
-
zaimportuj plik PDF, który będzie bazą PDF ankiety,
-
zapisz zmiany

Po zapisaniu, nowa wersja pojawi się na liście dostępnych ankiet.
W systemie jednocześnie aktywna może być tylko jedna wersja ankiety.
Aktywna wersja oznaczona jest symbolem ✅, nieaktywna ❌.
Każdą wersję można edytować lub usunąć.

Mapowanie danych na szablonie PDF odbywa się za pomocą przycisku "Edytuj pola".
Mapowanie pól na wydruku
Po dodaniu szablonu należy określić, które dane z CRM trafią w jakie miejsce na dokumencie PDF.
Aby to zrobić:
Kliknij "Edytuj pola" przy wybranej wersji ankiety.

System wyświetli listę pól możliwych do skonfigurowania.

Każde pole może mieć zdefiniowane:
- nazwę,
- typ (m.in. tekst, data, wartość logiczna - checkbox),
- wyświetlanie na wydruku (tak / nie),
- lokalizację nadruku na PDF:
- numer strony,
- pozycja X,
- pozycja Y,
- rozmiar czcionki,
- szerokość pola (opcjonalnie).
System umożliwia dodanie wielu lokalizacji dla jednego pola, np. gdy jedna dana ma być nadrukowana w kilku miejscach dokumentu.
Po zakończeniu konfiguracji należy kliknąć przycisk "Zapisz".
Informacja: Dla precyzyjnego zmapowania danych zalecamy dodanie ankiety na testowym kliencie, a następnie weryfikację poprawności nanoszenia danych za pomocą "Podgląd PDF" w szczegółach klienta w kafelku "Ankiety kredytowe".

Dodawanie, edycja i podpisywanie ankiety
Dodawanie ankiety odbywa się z poziomu szczegółów klienta. System automatycznie rozpoznaje, z którym adresem klienta aktualnie pracujemy, a nowo dodana ankieta zostanie powiązana z wybranym adresem.
Aby dodać nową ankietę, należy w szczegółach klienta otworzyć kafelek „Ankiety kredytowe” i kliknąć przycisk „Dodaj ankietę”. System wyświetli przygotowany wcześniej formularz, który należy uzupełnić odpowiednimi danymi, a następnie zapisać.
Dodawanie ankiety:

Uzupełnianie danych ankiety:

Po zapisaniu ankieta pojawi się w kafelku jako pozycja na liście. Do momentu podpisania dokumentu możliwe jest jego edytowanie oraz skorzystanie z podglądu PDF. Funkcja „Oznacz jako druga osoba do umowy” pozwala automatycznie przenieść dane z ankiety do kartoteki klienta jako druga osoba przypisana do umowy. Z kolei przycisk „Podpisz z Autenti” (dostępny gdy w Państwa systemie aktywny jest moduł Autenti) umożliwia wysłanie ankiety do elektronicznego podpisu na adres e-mail wskazany w dokumencie.

Każdą ankietę można również powiązać z wybraną umową klienta. W tym celu należy kliknąć przycisk „Powiąż z umową”, wybrać odpowiednią umowę z listy i zapisać zmiany. Po powiązaniu ankieta będzie widoczna także bezpośrednio z poziomu wybranej umowy.
Powiązywanie ankiety z umową: