Przejdź do głównej zawartości

Aktualizacja cenników

Aktualizacja cenników w konfiguracji kalkulatora

Funkcja Export/Import umożliwia szybkie i efektywne zarządzanie cennikami w konfiguracji kalkulatorów ofertowych. Dzięki tej funkcji możliwe jest wyeksportowanie aktualnych cenników, dokonanie potrzebnych zmian oraz ponowne zaimportowanie zmodyfikowanego pliku do systemu. Poniższa dokumentacja opisuje kroki niezbędne do wykonania aktualizacji cenników za pomocą tej funkcji.

Export/Import

1.png

Eksport cenników do pliku o formacie XLSX odbywa się w zakładce kalkulatory.

  1. W panelu bocznym w zakładce ADMINISTRACJA wybierz Kalkulatory ofertowe.

  2. Wybierz jeden z dostępnych kalkulatorów.

  3. Wybierz jedną z pozycji kalkulatora.

  4. Przejdź do zakładki Export/Import.

  5. Pobierz plik o formacie XLSX we wskazanym miejscu.

    UWAGA - Import elementów musi się odbywać na podstawie pliku o aktualnej strukturze. Aktualna struktura jest zawsze w exportowanym pliku XLSX. Jeżeli system wykryje nieaktualną wersję pliku, to nie pozwoli na import. W ramach rozwoju struktura exportowanego i importowanego pliku może ulegać zmianom. Dla każdego typu pozycji kalkulatora (typ pozycji pkt. 3), plik importu jest inny.

Aktualizacja pliku

2.png

W pobranym pliku należy zaktualizować lub dodać nowe pozycje cennika. Przy edycji tego pliku obowiązują pewne zasady, które pozwolą pomyślnie zaktualizować cennik w systemie.

1. Kolumna ID

We wskazanym miejscu znajduje się kolumna ID. Nie należy jej edytować, jest to główny identyfikator. Jeśli chcemy dodać nową pozycję w pliku, w kolumnie ID wpisujemy 0.

2. Wymagane kolumny do uzupełnienia

Pobrany wzór pliku posiada wiele kolumn, które mogą okazać się wymagane do importu pliku w systemie. Najlepiej jest uzupełnić wszystkie kolumny. Natomiast jeśli nie chcemy uzupełniać wszystkich kolumn, należy uzupełnić tylko wymagane.

Wymagane kolumny

Poniżej zostanie przedstawiony najprostszy sposób poznania wymaganych kolumn w pliku.

Znajdując sie w tej samej zakładce systemu (Export/Import)

3.png

Należy zjechać niżej do listy elementów, a następnie kliknąć "Dodaj xyz" we wskazanym miejscu.

4.png

Użytkownikowi pojawi się okno dodawania elementu. Na powyższym zdjęciu znajduje się tylko fragment tego okna.

5.png

Pusty formularz zapisz za pomocą wskazanego przycisku powyżej.

6.png

Dzięki temu zabiegowi, system automatycznie zaznaczy pola(kolumny w pliku XLSX), które są wymagane do poprawnego wgrania pliku do systemu.

Należy jednak pamiętać także o poniższych polach:

12.png Wszelkie pola, które są listą rozwijaną muszą być uzupełnione w pliku XLSX.

13.png

Wszelkie pola które zawierają wartości w zł (może być to wartość 0) muszą być uzupełnione w pliku XLSX.

Import elementów

14.png

  1. Prawidłowo skonfigurowany plik XLSX należy zapisać, a następnie wgrać we wskazanym miejscu.
  2. Gdy plik zostanie załadowany, kliknij "Rozpocznij import".

15.png

Prawidłowo dodane elementy pojawią się na liście. Możliwa jest edycja elementów poprzez kliknięcie wskazanego przycisku.