Akcje automatyczne dla typów i statusów faktur
Moduł służy do automatyzacji procesów związanych z wystawianiem, obsługą i monitorowaniem faktur w systemie CRM.
Zasada działania
Aby utworzyć nową akcję, należy kliknąć przycisk - Akcje automatyczne, w sekcji konfiguracynej typów faktur.
Typy dostępnych akcji
W systemie dostępne są rodzaje akcji takie jak:
- Tworzenie zadania
- Wysyłka wiadomości e-mail
- Wysyłka wiadomości SMS
- Wysyłka powiadomienia systemowego
Pola automatyczne – dane z faktury
Podczas tworzenia treści wiadomości można korzystać z pól automatycznych - czyli danych pochodzących bezpośrednio z faktury, takich jak:
- numer faktury,
- wartość faktury,
- wartość netto,
- data faktury,
- data płatności,
- data zaksięgowania wpłaty,
- czy zapłacona?
- typ faktury,
- NIP kontrahenta,
- data utworzenia rekordu.
Po wybraniu akcji, pojawi się formularz.
Edycja i usuwanie akcji
Każdą stworzoną akcję można:
- edytować,
- usunąć.
Przypomnienia o płatnościach
Funkcja przypomnień o płatnościach jest częścią systemu akcji automatycznych, pozwalającą na informowanie klientów o nadchodzących terminach płatności lub zaległościach.
Konfiguracja powiadomień
Konfiguracja -> Faktury -> Typy faktur
Aby skonfigurować powiadomienie dla klienta o zbliżającej się płatności lub o przekroczeniu terminu płatności, należy w akcji automatycznej w polu "Odbiorca" wybrać opcję "Klient". W polu "Wykonaj akcję w określonym czasie" należy określić, czy akcja ma się wykonać przed wskazaną datą, czy po upływie terminu.
Następnie wskazać ilość dni i wybrać jaka data ma być brana pod uwagę.
Ostatnim krokiem jest dodanie warunku, który sprawdzi, czy faktura została zapłacona, czy nie.
Przykład: Konfiguracja powiadomienia o przekroczeniu terminu płatności o jeden dzień
Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz zmiany".
Do wiadomości email, są dołączane Pliki faktury.