Przejdź do głównej zawartości

Akcje automatyczne dla typów i statusów faktur

Moduł służy do automatyzacji procesów związanych z wystawianiem, obsługą i monitorowaniem faktur w systemie CRM.

Zasada działania

Aby utworzyć nową akcję, należy kliknąć przycisk - Akcje automatyczne, w sekcji konfiguracynej typów faktur.

Typy dostępnych akcji

W systemie dostępne są rodzaje akcji takie jak:

  • Tworzenie zadania
  • Wysyłka wiadomości e-mail
  • Wysyłka wiadomości SMS
  • Wysyłka powiadomienia systemowego

Pola automatyczne – dane z faktury

Podczas tworzenia treści wiadomości można korzystać z pól automatycznych - czyli danych pochodzących bezpośrednio z faktury, takich jak:

  • numer faktury,
  • wartość faktury,
  • wartość netto,
  • data faktury,
  • data płatności,
  • data zaksięgowania wpłaty,
  • czy zapłacona?
  • typ faktury,
  • NIP kontrahenta,
  • data utworzenia rekordu.

Po wybraniu akcji, pojawi się formularz.

Edycja i usuwanie akcji

Każdą stworzoną akcję można:

  • edytować,
  • usunąć.

Przypomnienia o płatnościach

Funkcja przypomnień o płatnościach jest częścią systemu akcji automatycznych, pozwalającą na informowanie klientów o nadchodzących terminach płatności lub zaległościach.

Konfiguracja powiadomień

Konfiguracja -> Faktury -> Typy faktur

Aby skonfigurować powiadomienie dla klienta o zbliżającej się płatności lub o przekroczeniu terminu płatności, należy w akcji automatycznej w polu "Odbiorca" wybrać opcję "Klient". W polu "Wykonaj akcję w określonym czasie" należy określić, czy akcja ma się wykonać przed wskazaną datą, czy po upływie terminu.

Następnie wskazać ilość dni i wybrać jaka data ma być brana pod uwagę.

Ostatnim krokiem jest dodanie warunku, który sprawdzi, czy faktura została zapłacona, czy nie.

Przykład: Konfiguracja powiadomienia o przekroczeniu terminu płatności o jeden dzień

Uwaga

Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz zmiany".

Do wiadomości email, są dołączane Pliki faktury.