Program partnerski
Moduł program partnerski w CRM pozwala firmie nawiązywać współpracę z zewnętrznymi partnerami lub klientami, zachęcając ich do promowania usług w zamian za określone korzyści.
Dostęp
- Może uczestniczyć w PP
- Pokaż w zakładce "Twoi partnerzy" wszystkich zarejestrowanych partnerów
- Zarządzanie saldami, wnioskami o wypłatę wszystkich partnerów
- Może wysłać zaproszenie na poziom zero, czyli zaproszony użytkownik nie będzie miał nikogo nad sobą
Struktura Programu
Aby użytkownik CRM mógł dołączyć do programu partnerskiego musi posiadać uprawnienie “Może uczestniczyć w PP”. Po przyznaniu uprawnienia, w lewej kolumnie będzie dostępna zakładka “Program partnerski”.
Dołączenie do programu jest obwarowane pewnym dodatkowym warunkiem. Jeżeli użytkownik, chcący dołączyć do programu, ma przypisanego przełożonego to jego przełożony musi dołączyć do programu partnerskiego przed nim. Dołączanie do programu musi iść strukturą od góry do dołu aby mogła się stworzyć prawidłowa struktura programu partnerskiego. Jeżeli przeniesiemy użytkownika w strukturze pracowniczej CRM to nie będzie to skutkowało przeniesieniem w strukturze programu partnerskiego.
Zmiana struktury w programie partnerskim nie będzie skutkowała zmianą struktury pracowników CRM. To są dwie osobne struktury. Dołączenie użytkownika CRM do programu partnerskiego, oznacza w praktyce utworzenie mu konta w programie partnerskim na podstawie danych z CRM.
Dołączenie do programu wymaga akceptacji regulaminu.
Plik PDF regulaminu może wgrać administrator w zakładce “Konfiguracja” -> Sekcja “Program partnerski” -> “Regulamin”
Zapraszanie Partnerów
Aby zaprosić partnera do dołączenia do własnej struktury, wystarczy przesłać mu dedykowany link, dostępny na dashboardzie. Link można skopiować, klikając na odpowiednią ikonę obok niego, lub wysłać zaproszenie drogą mailową.
W zaproszeniu należy uzupełnić takie dane jak imię, nazwisko, email, telefon, ustalić temat e-maila jak i jego treść.
Jeśli użytkownik posiada konto pracownicze w CRM oraz skonfigurowaną skrzynkę e-mail, zaproszenie zostanie wysłane z jego własnej skrzynki. W przypadku braku konfiguracji, zaproszenie zostanie wysłane z głównej skrzynki powiadomień.
Jak dołączyć do Programu Partnerskiego bez konta w CRM?
1. Z linku referencyjnego istniejącego użytkownika w CRM:
Pierwszym krokiem dla osób bez konta w CRM jest skorzystanie z linku referencyjnego istniejącego użytkownika w systemie. W tym celu konieczne jest, aby w CRM istniał użytkownik, który już dołączył do Programu Partnerskiego. System generuje dla niego link referencyjny, który może być udostępniony osobom zainteresowanym dołączeniem do programu.
Kliknięcie na ten link umożliwi nowym użytkownikom rejestrację w Programie Partnerskim.
2. Rejestracja poprzez e-mail z linkiem do rejestracji klienta:
Kolejną opcją jest wysłanie potencjalnemu partnerowi maila zawierającego link do rejestracji w programie partnerskim. W tym przypadku, osoba zainteresowana współpracą otrzyma personalizowaną wiadomość e-mail z zaproszeniem do dołączenia do programu partnerskiego. Otrzymany link umożliwia bezpośrednie przekierowanie do formularza rejestracyjnego, co sprawia, że proces jest prosty i intuicyjny.
Dodatkowym udogodnieniem jest automatyczne wypełnienie formularza rejestracyjnego danymi podanymi w zaproszeniu, jeśli użytkownik wejdzie do niego z linku zawartego w mailu. Wówczas wystarczy, że poda jedynie hasło.
3. Rejestracja poprzez link /rejestracja:
Ostatnią opcją jest skorzystanie z linku /rejestracja. Jednakże, aby korzystać z tej metody, użytkownik musi posiadać odpowiednie uprawnienie, a konkretnie “Może wysłać zaproszenie na poziom zero, czyli zaproszony użytkownik nie będzie miał nikogo nad sobą”.
Dzięki temu uprawnieniu można wysyłać zaproszenia na poziomie zerowym, co oznacza, że zaproszeni użytkownicy nie będą mieli nikogo nad sobą w strukturze partnerskiej. Wystarczy wpisać ten link w przeglądarkę internetową, aby zostać przekierowanym do formularza rejestracyjnego w Programie Partnerskim.
Rejestracja
Po kliknięciu w link i zarejestrowaniu się z niego, użytkownik nie musi dodatkowo potwierdzać swojego adresu e-mail. Potwierdzenie to odbywa się już poprzez odbiór zaproszenia i kliknięcie w link rejestracyjny. Każde zaproszenie zawiera unikalny token przypisany do konkretnego adresu e-mail, co umożliwia jednoznaczne zidentyfikowanie zapraszanej osoby.
Po pomyślnym zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego użytkownik jest automatycznie zalogowany do swojego konta. W sytuacji, gdy wcześniej nie potwierdził on jeszcze swojego adresu e-mail, zobaczy komunikat, informujący o konieczności potwierdzenia e-maila przed wykonaniem jakiejkolwiek akcji. Automatyczne powiadomienie z prośbą o potwierdzenie zostanie wysłane bezpośrednio po rejestracji.
Po udanej rejestracji użytkownik staje się widoczny w zakładce "Twoi partnerzy".
W zakładce “Twoi partnerzy” mogą być widoczni wszyscy uczestnicy programu partnerskiego, do celów administracyjnych. Aby tak się stało należy nadać roli uprawnienie “Pokaż w zakładce "Twoi partnerzy" wszystkich zarejestrowanych partnerów”
Prowizje i Zarządzanie Saldami
Prowizje są naliczane na zasadach panujących w momencie zmiany statusu umowy z włączoną konfiguracją “Wylicz prowizję w programie partnerskim” w konfiguracji “Statusy przypisane do umów i akcje automatyczne”.
Mając uprawnienie “Zarządzanie saldami, wnioskami o wypłatę wszystkich partnerów”, w szczegółach umowy pokaże nam się przycisk “Podgląd prowizji PP” gdzie można podglądnąć jak zostały wyliczone prognozowane prowizje w strukturze partnerów.
Edycja Portfela Użytkownika
Dodatkowo, po przyznaniu wyżej wspomnianego uprawnienia (“Zarządzanie saldami, wnioskami o wypłatę wszystkich partnerów”), uzyskamy możliwość modyfikacji portfela każdego użytkownika.
Nowa funkcja edycji portfela będzie dostępna w zakładce "Twoi partnerzy". W tej sekcji, w kolumnie "Portfel", pojawi się nowy przycisk, umożliwiający wygodną i szybką korektę salda konta danego użytkownika.
Wnioski o Wypłatę
W panelu głównym programu partnerskiego, gdzie widoczne są linki polecające, dostępne są również sekcje prezentujące aktualne saldo użytkownika oraz historię jego transakcji.
W sytuacji, gdy partner zdecyduje się na wypłatę środków, ma możliwość poinformowania o tym zespół obsługi za pośrednictwem przycisku "Zleć wypłatę". Wtedy złożony wniosek przechodzi do dedykowanej zakładki o nazwie "Wnioski o wypłatę". Po zleceniu wypłaty, partner nie może złożyć kolejnego wniosku do czasu, gdy poprzedni nie zostanie zrealizowany. Ta funkcjonalność ma na celu zapewnienie precyzyjnej kontroli nad procesem wypłat, umożliwiając partnerskiej społeczności skupienie się na efektywnym zarządzaniu swoimi środkami.
Zakładka “Wnioski o wypłatę” jest widoczna dla użytkowników z uprawnieniem “Zarządzanie saldami, wnioskami o wypłatę wszystkich partnerów”.
Z poziomu tej zakładki, można zaakceptować wniosek i wypłacić wnioskowaną kwotę. Po kliknięciu przycisku “Wypłać”, saldo danego użytkownika automatycznie pomniejszy się o wnioskowaną kwotę.
Informacje o Partnerach w Zakładce "Klienci"
Nowa ikona na liście klientów informuje, czy dany klient jest zarejestrowany w Programie Partnerskim. To ułatwia śledzenie klientów związanych z programem.