Przejdź do głównej zawartości

Ranking sprzedaży

Moduł "Ranking sprzedaży" w systemie CRM to narzędzie, które umożliwia podsumowanie wyników sprzedażowych pracowników.

Dostęp

Moduł jest dostępny w zakładce Statystyki -> Ranking sprzedaży:

  • Wyświetlenie statystyk rankingu sprzedaży
  • Eksport rankingu sprzedażowego do XLSX

Zasada działania

Użytkownicy z wyżej wymienionymi uprawnieniami mają dostęp do zakładki "Ranking sprzedaży" oraz mogą eksportować dane do pliku Excel.

Wyniki wyświetlane w rankingu są wyrażone w kwotach netto.

Warunki uwzględnienia danych w rankingu:
  • Do każdej umowy musi być przypisany pracownik
  • W rankingu uwzględniane są wyłącznie umowy, które zostały podpisane

Istnieje możliwość dostosowania wyświetlanych danych dzięki zaawansowanym opcjom filtrowania. Wśród dostępnych funkcji na tym widoku znajdują się:

1. Przefiltrowanie umów według okresu czasu:

  • Roczny: Użytkownik może zdefiniować, który rok go interesuje.
  • Miesięczny: Istnieje możliwość wyboru interesującego miesiąca.
  • Tygodniowy: Użytkownik może wskazać konkretne tygodnie, które chce przeanalizować.

2. Wybór produktu: Można przefiltrować ranking na podstawie konkretnego produktu, co pozwala na szczegółową analizę sprzedaży w odniesieniu do wybranej oferty.

3. Filtracja według statusów umów: Użytkownik może wyświetlić wyniki sprzedaży na podstawie określonych statusów umów, co umożliwia weryfikację efektywności na różnych etapach realizacji transakcji.

4. Pokazywanie wyników na podstawie ról: System pozwala na wyświetlenie wyników sprzedaży, filtrując je w oparciu o konkretne role przypisane użytkownikom w systemie CRM.

5. Wybór użytkownika i jego struktury: Istnieje możliwość szczegółowej analizy wyników sprzedaży, wybierając konkretnego użytkownika i jego strukturę organizacyjną.

6. Ukrywanie użytkownika i jego struktury: Użytkownik może również zdecydować się na ukrycie wyników konkretnego użytkownika oraz jego struktury z rankingu, co pozwala na elastyczną analizę wyników pozostałych pracowników.

Konfiguracja

W sekcji Konfiguracja -> Statystyki, użytkownicy mają możliwość dostosowania ustawień dotyczących wyliczania rankingu sprzedaży. Można określić, która data ma być używana do obliczeń rankingu.

Do wyboru są dwie opcje:

- Data podpisania umowy - Data dodania umowy do CRM

Konfiguracja Pomijania Umów

System CRM umożliwia dodatkową konfigurację – można ustawić, aby umowy o określonym statusie były pomijane w statystykach sprzedaży. Ustawienia te można wprowadzić w konfiguracji systemu, określając, które statusy umów mają nie być uwzględniane w zestawieniach.