Ranking sprzedaży
Moduł "Ranking sprzedaży" w systemie CRM to narzędzie, które umożliwia podsumowanie wyników sprzedażowych pracowników.
Dostęp
Moduł jest dostępny w zakładce Statystyki -> Ranking sprzedaży:
- Wyświetlenie statystyk rankingu sprzedaży
- Eksport rankingu sprzedażowego do XLSX
Zasada działania
Użytkownicy z wyżej wymienionymi uprawnieniami mają dostęp do zakładki "Ranking sprzedaży" oraz mogą eksportować dane do pliku Excel.
Wyniki wyświetlane w rankingu są wyrażone w kwotach netto.
- Do każdej umowy musi być przypisany pracownik
- W rankingu uwzględniane są wyłącznie umowy, które zostały podpisane
Istnieje możliwość dostosowania wyświetlanych danych dzięki zaawansowanym opcjom filtrowania. Wśród dostępnych funkcji na tym widoku znajdują się:
1. Przefiltrowanie umów według okresu czasu:
- Roczny: Użytkownik może zdefiniować, który rok go interesuje.
- Miesięczny: Istnieje możliwość wyboru interesującego miesiąca.
- Tygodniowy: Użytkownik może wskazać konkretne tygodnie, które chce przeanalizować.
2. Wybór produktu: Można przefiltrować ranking na podstawie konkretnego produktu, co pozwala na szczegółową analizę sprzedaży w odniesieniu do wybranej oferty.
3. Filtracja według statusów umów: Użytkownik może wyświetlić wyniki sprzedaży na podstawie określonych statusów umów, co umożliwia weryfikację efektywności na różnych etapach realizacji transakcji.
4. Pokazywanie wyników na podstawie ról: System pozwala na wyświetlenie wyników sprzedaży, filtrując je w oparciu o konkretne role przypisane użytkownikom w systemie CRM.
5. Wybór użytkownika i jego struktury: Istnieje możliwość szczegółowej analizy wyników sprzedaży, wybierając konkretnego użytkownika i jego strukturę organizacyjną.
6. Ukrywanie użytkownika i jego struktury: Użytkownik może również zdecydować się na ukrycie wyników konkretnego użytkownika oraz jego struktury z rankingu, co pozwala na elastyczną analizę wyników pozostałych pracowników.
Konfiguracja
W sekcji Konfiguracja -> Statystyki, użytkownicy mają możliwość dostosowania ustawień dotyczących wyliczania rankingu sprzedaży. Można określić, która data ma być używana do obliczeń rankingu.
Do wyboru są dwie opcje:
- Data podpisania umowy - Data dodania umowy do CRM
Konfiguracja Pomijania Umów
System CRM umożliwia dodatkową konfigurację – można ustawić, aby umowy o określonym statusie były pomijane w statystykach sprzedaży. Ustawienia te można wprowadzić w konfiguracji systemu, określając, które statusy umów mają nie być uwzględniane w zestawieniach.