Typy umów
Typy umów umożliwia różnicowanie zapisów w umowach w zależności od rodzaju finansowania. Przykładowe typy to: środki własne, kredyt, leasing.
Dzięki konfiguracji typów umów system potrafi automatycznie rozpoznawać i stosować odpowiednie zapisy w dokumentach, co pozwala dostosować treść umowy do konkretnego przypadku klienta.
Konfiguracja typu umowy
Aby utworzyć nowy typ umowy, kliknij "Dodaj typ umowy".

Po otwarciu okna konfiguracji dostępne są następujące opcje:

1. Nadania nazwy
2. Nadania koloru statusowi - umożliwia wizualne rozróżnienie typów umów.
3. Możliwość przypisania kalkulatorów - wybierz kalkulatory, w których dany typ umowy będzie dostępny.
4. Przypisanie szablonu umowy
5. Nazwa szablonu
6. Pozycja - określa kolejność wyświetlania typu na liście (pole wymagane do zapisania).
7. Dostępny dla:
- Osoba fizyczna
- Firma
8. Dostępny dla użytkowników
Algorytm sprawdza, czy są typy przypisane do zalogowanego użytkownika, jeśli tak, to ma dostęp tylko do nich (to zmiana jaka teraz następuje – pierwszeństwo ma osoba zalogowana z przypisanymi typami, nie osoba wyżej w strukturze), jeśli nie to sprawdza czy w strukturze wyżej jest użytkownik, który posiada przypisanie.
Jeśli znajdzie takich użytkowników, to bierze pod uwagę tylko tego który jest najstarszy/najwyżej w strukturze (inni są pomijani). Jeśli użytkownik nie będzie miał nic przypisane, ani nikt wyżej w jego strukturze, to będą widoczne wszystkie typy, co działało dotychczas prawidłowo.
9. Finansowanie - należy określić formę płatności, z której klient korzysta:
- W tym typie klient finansuje zakup z własnych środków jednorazową wpłatą lub transzami.
- W tym typie klient finansuje zakup z wpłaty własnej i kredytu.
- W tym typie klient finansuje zakup z kredytu.
- W tym typie klient finansuje zakup z leasingu.
- Inne
- Końcowa kwota umowy może przyjmować wartość 0 - umożliwia zapis umowy z zerową wartością końcową
- Wyłącz możliwość generowania PDF - ukrywa przycisk „Generuj plik PDF umowy” w szczegółach umowy.

- Wyłącz możliwość podpisywania umów elektronicznie - ukrywa przycisk „Podpisz na tablecie”.

- Wyłącz typ umowy - całkowicie dezaktywuje wybrany typ.
Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz"
Dodatkowo użytkownik może:
-
edytować typ umowy (Edytuj typ umowy),
-
skopiować istniejącą konfigurację (Kopiuj typ umowy),
-
usunąć typ (Usuń typ umowy).

Lista dodanych typów umów
Lista została podzielona na sekcję:
- Nazwa (nazwa typu umowy)
- Dostępny w kalkulatorach (określa, w których kalkulatorach dany typ jest widoczny)
- Formy prawne (informacja, dla jakich podmiotów (osoba fizyczna / firma) typ jest dostępny)
- Dostępne pola
Aby dodać nowe pole, należy kliknąć w sekcję "+ Dodaj pole"

Po kliknięciu pojawi się okno, w którym można zdefiniować:
- nazwa
- typ pola - do wyboru m.in.: select_transze, kwota_kredytu, kwota_prefinansowania, wplata_wlasna, wplata_wlasna_procent, pierwsza_transza, druga_transza, trzecia_transza, czwarta_transza, remote_id
Dla niektórych typów pól dostępne są dodatkowe ustawienia:
- Przy wyborze kwota_kredytu lub wplata_wlasna można ustawić limit: „Kwota nie większa niż (zł)”
Dla pól pierwsza_transza - czwarta_transza można określić: „Kwota transzy nie mniejsza niż (% wartości brutto umowy)”
Typy pola, pojawiają się w momencie generowania umowy w systemie (dodatkowe okno, któe pozwala doprecyzować tematy w związku z generowaną umową)

Tak wyglądają zdefiniowane pola w konfiguracji typów umów:

- pozycja
- pokaż na liście umów
- pole wymagane

Filtrowanie typów umów
Dla ułatwienia zarządzania dostępne są filtry:
- Wybierz kalkulator
- Wybierz szablon umowy
Po kliknięciu w pole filtrów wyświetlana jest lista dostępnych kalkulatorów i szablonów.

Widok typów umów w umowach
W zakładce Lista umów widoczne są wszystkie umowy wraz z przypisanym typem. Dzięki temu użytkownik może łatwo zidentyfikować rodzaj każdej umowy.

W szczegółach umowy również znajduje się informacja o jej typie:

Dodatkowo w zakładce można filtrować listę umów według wybranego typu lub wyświetlać jedynie umowy z ukrytym typem.
