Przejdź do głównej zawartości

Statusy

Statusy klientów służą do segmentacji leadów w systemie.

Konfiguracja jest dostępna w zakładce Konfiguracja -> Statusy klientów:

1.png

Ustawienie konfiguracji

2.png

  1. Pozycjonowanie statusów (statusy będą wyświetlane w innych miejscach w RRUP w ustalonej kolejności).
  2. Dodawanie nowego statusu.
Wymagane pola
  • Nazwa statusu
  1. Edycja/usuwanie istniejącego statusu.
  2. Wymagalność ofert przy danym statusie (jeśli opcja jest włączona to przed zmianą na wskazany status, system będzie wymuszał oznaczenie, które oferty zostały przedstawione klientowi).

6.png

Kolor

Każdy status powinien posiadać unikalny kolor, który będzie go wyróżniał spośród pozostałych dostępnych statusów.

Gdzie można ustawić status klienta?

  1. Podczas dodawania klienta do CRM (Klienci -> Dodaj klienta):

3.png

  1. Na karcie klienta (Klienci -> Szczegóły):

4.png

  1. Zakładka Statusy w szczegółach klienta:

5.png

W zakładce Statusy jest również dostępna historia zmian statusów na danym kliencie. Do każdej zmiany statusu można też dodać krótki komentarz.

  1. Dodawanie spotkania dla nowego klienta (dostępne tylko z włączonym modułem spotkań):

9.png

Informacje o statusie w RRUP

  1. Lista klientów z możliwością filtrowania:

7.png

  1. Lista umów:

8.png

Konfiguracja "Akcje automatyczne"

Rozwijając liste przy przycisku "Edytuj" użytkownik ma możliwość konfiguracji opcji "Akcje automatyczne"

13.png

Aby utworzyć nową akcję dla statusu należy wybrać interesujący nas typ akcji.

14.png

  1. Wybór typu akcji (zadanie, email, sms)
  2. Wybór typu odbiorcy np: Klient
  3. Treść wiadomości w której można zawrzeć tzw. Klucze czyli automatycznie dopasowujące się dane. Pozwalają one na np. automatycznie personalizowane wiadomośći. Aby znaleźć interesujący nas klucz kliknij "Dostępne pola automatyczne".
Uwaga

Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz akcję"

15.png

Przykładowe klucze dostępne w zakładce "Dostępne pola automatyczne".

Uwaga

Aby skorzystać z klucza musi on znajdować się między nawiasami klamrowymi np. {{klient_imie}}

Przykładowo skonfigurowana akcja dla statusu "Zrealizowany"

16.png

  1. Dodane przez użytkownika akcje dla wybranego statusu.
  2. Możliwość edycji lub usunięcia akcji za pomocą przycisku.
  3. Możliwość dodania nowej/kolejnej akcji dla wybranego statusu.
  4. Lista dostępnych kluczy.

Konfiguracja akcji automatycznej dla akcji "Stwórz zadanie"

Konfiguracja odbywa się analogicznie jak dla akcji wyślij e-mail. Dokumentacja będzie służyła objaśnieniu pól z racji na bardziej obszerny typ akcji.

Przy wybranym statusie rozwijając liste przy przycisku "Edytuj" użytkownik ma możliwość konfiguracji opcji "Akcje automatyczne".

11.png

Aby utworzyć nową akcję dla statusu należy wybrać interesujący nas typ akcji.

12.png

  1. Wybór ról do których zostaną przypisane zadania
  2. Wybór użytkowników którzy będą odpowiedzialni za zadanie
  3. Możliwość przydzielenia zadania pracownikowi bezpośrednio przypisanego do klienta

Analogicznie jak w akcji "Wyślij e-mail" możliwe jest użycie kluczy w formularzu akcji.

Uwaga

Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz akcję"