Przejdź do głównej zawartości

Czyste Powietrze

Moduł umowy Czyste Powietrze służy do automatycznego generowania umów związanych z programem Czyste Powietrze. Moduł usprawnia i przyspiesza tworzenie profesjonalnych, zgodnych z wymogami umów dla klientów korzystających z programu Czyste Powietrze.

UWAGA

Możliwość generowania umów Czyste Powietrze działa wyłącznie w module Multi umowy.

Dostęp

W zakładce:

Administracja -> Role -> Multi umowy

pojawi się nowe uprawnienie Może generować umowę Czyste Powietrze. Dzięki aktywnemu uprawnieniu użytkownik będzie miał możliwość generowania umów pod Czyste Powietrze.

Konfiguracja

Konfiguracja —-> Czyste Powietrze

Aby aktywować moduł pod Czyste powietrze należy kliknąć przycisk Aktywuj kalkulator pod Czyste Powietrze.

Po aktywowaniu, przycisk będzie informował, że Kalkulator pod Czyste Powietrze jest aktywny. Nie ma możliwości dezaktywacji kalkulatora.

W zakładce Czyste Powietrze jest możliwość wybrania aktywnych oddziałów WFOŚ oraz domyślne oddziały WFOŚ. Wystarczy kliknąć na interesujący nas oddział, a system automatycznie zapisze zmiany. Wybrane oddziały będą zaznaczone kolorem.

Pod oddziałami mamy możliwość uzupełnienia danych takich jak:

  • Dane wykonawcy
  • Numer rachunku bankowego
  • Adres e-mail do zgłaszania wad i usterek
  • Adres wykonawcy do korespondencji
  • Telefon wykonawcy do korespondencji
  • Termin usunięcia wad i usterek [dni]
  • Okres serwisu pogwarancyjnego [lata]
  • Kara umowna [% wartości wynagrodzenia]
  • Limit kary umownej [% wartości przedmiotu umowy]
  • Adres do złożenia odstąpienia od umowy
  • Inspektor Ochrony Danych (adres)
  • Inspektor Ochrony Danych (e-mail)
  • Inspektor Ochrony Danych (telefon)

UWAGA

Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz".

Pod informacjami do uzupełnienia mamy też możliwość definiowania Obowiązków Zamawiającego i Wykonawcy.

Aby dodać treść Obowiązków Zamawiającego bądź Wykonawcy należy kliknąć przycisk Dodaj zapis.

Po kliknięciu przycisku wyświetli się okno, w którym można wpisać treść obowiązków. Gdy informacje zostaną wpisane należy kliknąć przycisk - Zapisz.

Po zapisaniu, informacje będą widoczne pod nagłówkami Obowiązków Zamawiającego bądź Wykonawcy, w zależności, które Obowiązki zostały uzupełnione. Przy treści pojawią się dwie ikonki - śrubki - odpowiadającej za edycję treści oraz x - odpowiadający za usunięcie treści.

Po kliknięciu ikonki śrubki. pojawi się okno edycji treści. Jeśli zmiany zostały wprowadzone należy kliknąć przycisk Zapisz.

Informacje zawarte w Obowiązkach Zamawiającego oraz Wykonawcy będą zawarte w drafcie umowy.

Kolejną dostępną funkcją są Pozycje kalkulatora zaczytywane do tabelki w umowie.

Dzięki tej funkcji mamy możliwość przypisania konkretnych elementów z pozycji kalkulatora do wybranych kategorii w tabelce WOFŚ takich jak:

  • Źródło ciepła

  • Instalacja CO/CWU, wentylacja

  • Ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna i drzwiowa

    • Dach/stropodach/strop pod nieogrzewanym poddaszem • Ściany zewnętrzne/przegrody pionowe • Podłoga na gruncie/strop nad piwnicą • Stolarka okienna • Stolarka drzwiowa-drzwi zewnętrzne • Bramy garażowe

Aby dodać element do interesującej nas pozycji należy kliknąć ikonę śrubki.

Po kliknięciu wyświetli się okno "Przypisz pozycje kalkulatora do tabelki w umowie". Znajduje się tam informacja, do której Kategorii lub Podkategorii danej pozycji w tabelce przypiszemy element kalkulatora oraz pole Przypisane pozycje, w którym możemy przypisać konkretne elementy z oferty.

W polu Przypisane pozycje należy wybrać z listy rozwijanej elementy kalkulatora, które chcemy przypisać do umowy Czyste Powietrze. Po uzupełnieniu informacji należy kliknąć przycisk "Zapisz".

Po zapisaniu, pozycje, które wybraliśmy, pojawią się w tabeli.

Konfiguracja -> Umowy -> Typ umowy

W konfiguracji typu umowy w pozycji Finansowanie mamy opcję: Typ umowy dedykowany pod program Czyste Powietrze.

Ta funkcjonalność umożliwia automatyczne rozbicie płatności zgodne ze schematem programu Czyste Powietrze. Można aktywować tą opcję podczas dodawania typu umowy lub przy edycji typu umowy.

W tym typie schemat transz jest ustalony zgodnie z poniższym przykładem:

  • Inwestycja kosztuje 111 111,11 zł netto, 120 000 zł brutto (w tym VAT 8% - 8 888,89 zł). Klient kwalifikuje się do dotacji 100 000 zł netto.

1 transza (35% dotacji) - płatność WFOŚiGW 35 000 zł 2 transza (wkład własny + VAT) - płatność klienta 20 000 zł 3 transza (pozostała część dotacji) - płatność WFOŚiGW 65 000 zł

System rozdziela finansowanie inwestycji na trzy transze:

  1. 35% dostacji - pierwsza płatność realizowana przez WFOŚiGW
  2. Wkład własny + VAT - druga płatność dokonywana przez klienta
  3. Pozostała część dotacji - trzecia płatność również realizowana przez WFOŚiGW

Dzięki temu harmonogram płatności jest zgodny z zasadami programu i przejrzysty zarówno dla wykonawcy, jak i klienta.

Aby Typ umowy dedykowany pod program Czyste Powietrze działał prawidłowo należy pamiętać o zaznaczeniu Multi umowa - Możliwość tworzenia umów z wielu ofert oraz wybrać Kalkulatory, z których będzie można wybrać po jednej ofercie do umowy:

UWAGA

Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zapisz".

Konfiguracja -> Czyste Powietrze

W konfiguracji do Czystego Powietrza, po poprawnym skonfigurowaniu typu umowy pod Czyste Powietrze, mamy możliwość włączenia opcji Pokazuj kwoty zaliczek na umowie PDF.

Dzięki aktywowaniu tej funkcji, system wyliczy transze na podstawie odpowiednio skonfigurowanego typu umowy pod Czyste Powietrze i zaczyta kwoty na wygenerowanej umowie PDF.

Generowanie umowy

Na karcie klienta, jeśli użytkownik posiada dodatkowe uprawnienie Może generować umowę Czyste Powietrze, pod kalkulacją pojawi się przycisk Generuj umowę Czyste Powietrze.

Po kliknięciu przycisku wyświetli się formularz, w którym można:

  • wybrać typ umowy
  • wpisać numer umowy
  • wybrać oddział WFOŚ
  • wybrać termin zapłaty wynagrodzenia
  • wybrać termin zakończenia realizacji
  • wpisać gwarancję na towary ( w miesiącach)

Kolejnymi opcjami w tym formularzu jest możliwość wyboru oferty do umowy oraz uzupełnienie informacji dotyczących elementów przedmiotu umowy.

UWAGA

Aby wygenerować umowę pod Czyste Powietrze trzeba koniecznie wybrać, którąś z dostępnych ofert!

Po uzupełnieniu formularza należy kliknąć przycisk Generuj i zapisz w CRM.

Po wygenerowaniu umowy, system automatycznie przenosi nas w szczegóły umowy.

Po dodaniu umowy do CRM, szczegóły Czystego Powietrza są edytowalne w szczegółach głównej umowy.

Po wpisaniu nowych informacji w polach, system automatycznie zapisuje zmiany.

Podczas generowania umowy, aby dane z ofert zaczytały się do tabeli, należy wybrać oferty do umowy, a następnie kliknąć przycisk "Pobierz dane do tabeli na podstawie wybranych ofert".

System automatycznie sprawdza czy wybrane oferty zawierają przypisane wcześniej w konfiguracji pozycje kalkulatora i jeśli znajdują się one w wybranych ofertach, pobiera dane i uzupełnia tabelkę.