Poczta e-mail
Nowa funkcjonalność CRM umożliwia pełną integrację systemu z pocztą e-mail, pozwalając na zarządzanie wieloma kontami bezpośrednio z poziomu CRM. Funkcjonalność obejmuje konfigurację kont pocztowych, odbieranie i wysyłanie wiadomości, zarządzanie folderami oraz zaawansowane opcje filtrowania i wyszukiwania wiadomości.
Dostęp
- Dostęp do zakładki poczta e-mail
- Pełny dostęp administracyjny do konfiguracji i wszystkich kont email
Dodawanie konta e-mail
Proces dodawania nowego konta obejmuje:
-
Przejście do zakładki "Poczta e-mail".
-
Wprowadzenie danych w sekcji "Podstawowe informacje":
- Adres e-mail
- Nazwa skrzynki
- Hasło
- Login skrzynki (zazwyczaj identyczny z adresem e-mail)
- Wprowadzenie danych w sekcji "Konfiguracja konta":
- Adres serwera IMAP, Port IMAP, Szyfrowanie IMAP
- Adres serwera SMTP, Port SMTP, Szyfrowanie SMTP
- Kliknięcie przycisku "Dodaj konto".

Po poprawnym dodaniu konta system wyświetla komunikat o powodzeniu operacji i przenosi do widoku poczty.
Widok główny poczty
W widoku głównym system automatycznie pobiera listę folderów oraz wiadomości dla wybranego konta e-mail.

Funkcjonalności:
-
Wyświetlanie folderów skrzynki po lewej stronie.
-
Podgląd wiadomości w wybranym folderze po prawej stronie.
-
Przełączanie między kontami e-mail (lista rozwijana).
-
Ręczne odświeżanie skrzynki.
-
Automatyczne odświeżanie folderów i wiadomości co 1 minutę (licznik resetowany przy zmianie konta, folderu lub ręcznym odświeżeniu).
Tworzenie wiadomości
Funkcja tworzenia wiadomości uruchamiana jest poprzez przycisk "Nowy e-mail", otwierający dedykowane okno z opcjami:
-
Pola Do, DW, UDW.
-
Pole Temat wiadomości.
-
Treść wiadomości z edytorem tekstu (możliwość dodania zdjęć).
-
Dodawanie załączników (maksymalny rozmiar wszystkich załączników: 100 MB).
-
Wybór sygnaturki.

W przypadku przełączenia się między kontami w trakcie tworzenia wiadomości zminimalizowane okno zostaje zamknięte i zresetowane.
Zarządzanie wiadomościami
Dostępne operacje na wiadomościach:
-
Odpowiedź.
-
Odpowiedź wszystkim.
-
rzekazanie dalej.
-
Usunięcie.
-
Archiwizacja (skrót klawiszowy E).
-
Oznaczenie wiadomości jako:
- Nieprzeczytane.
- Oflagowane.

Dodatkowe funkcje:
- Menu kontekstowe (prawy przycisk myszy).

- Filtrowanie wiadomości (wyświetlanie tylko przeczytanych/nieprzeczytanych).

- Przenoszenie wiadomości do innych folderów.

- Podgląd załączników PDF, JPG i PNG w nowym oknie.

- Ikona informująca o udzielonej odpowiedzi.

Wyszukiwanie wiadomości
Dostępna jest funkcjonalność wyszukiwania wiadomości:
- Po temacie.
- Po nadawcy.
- Po odbiorcy.
Wyszukiwanie jest dostępne w każdym folderze.

Ustawienia konta
W sekcji "Ustawienia" możliwe jest:

- Edytowanie danych konta, w tym konfiguracji SMTP i IMAP.

- Podgląd stanu połączenia, łącznej liczby wiadomości oraz daty ostatniej synchronizacji.

- Definiowanie i zarządzanie sygnaturkami (możliwość wyboru domyślnej sygnatury oraz definiowania wielu sygnatur).

- Etykiety wiadomości
Etykiety w poczcie e-mail umożliwiają lepsze zarządzanie wiadomościami, co pozwala na bardziej efektywną organizację pracy.

Panel konfiguracyjny etykiet
Panel umożliwia dodawanie następujących wartości:
- Nazwa - Wartość wyświetlana użytkownikowi po przypisaniu etykiety do wiadomości.
- Kolor etykiety - kolor tła etykiety w widoku listy maili; domyślnie ustawiony jest kolor czarny.
- Flaga IMAP – jeśli korzystano wcześniej z innego klienta poczty (np. Thunderbird), można przenieść istniejące flagi. W polu “Nazwa” wpisujemy nazwę etykiety (np. “Praca”, “Ważne”), a w polu “Flaga IMAP” podajemy odpowiadającą jej flagę z innego klienta poczty. Pozwala to zachować spójność etykiet między różnymi systemami pocztowymi.

Wyświetlanie etykiet
- Na widoku listy wiadomości: dodanie etykiety koloryzuje wiersz wiadomości na wybrany kolor. Przy przypisaniu kilku etykiet, wyświetlany jest kolor z pierwszej etykiety.
- Na widoku podglądu maila: etykiety pojawiają się pod nazwą maila, z tłem w kolorze wybranym podczas konfiguracji.
- Na widoku szczegółowym wiadomości: wyświetlane są wszystkie etykiety. Etykiety przeniesione z innego programu, a nie zdefiniowane w CRM, wyświetlane są z szarym tłem.

Przypisywanie etykiet
Etykiety można przypisać w widoku listy wiadomości, klikając prawym przyciskiem myszy na wiadomość i wybierając opcję Etykieta.

- Przejście do zakładki "Zarządzanie kontami" w celu edycji istniejących kont lub dodania nowych.

Uprawnienia administracyjne
Użytkownicy z pełnym dostępem mają możliwość:
-
Edycji wszystkich kont pocztowych.
-
Przypisywania kont do wybranych użytkowników, którzy mogą przeglądać daną skrzynkę.
-
Usuwania kont e-mail.