Konfiguracja e-mail
Konfiguracja poczty elektronicznej w systemie CRM ma na celu usprawnienie interakcji użytkowników z klientami oraz skuteczne zarządzanie korespondencją biznesową, eliminując potrzebę opuszczania platformy CRM.
1. Rodzaje skrzynek e-mail
Skrzynka ogólna: Dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu, służy głównie do wysyłania wiadomości w obrębie platformy. Tam można ustawić preferowany adres e-mail, z którego będą wysyłane wiadomości z konta ogólnego.
Skrzynka Imienna: W przeciwieństwie do skrzynki ogólnej, skrzynka imienna jest dedykowana konkretnemu użytkownikowi. Każdy użytkownik może skonfigurować swoją skrzynkę imienną zgodnie z własnymi preferencjami. W tym przypadku, konfiguracja obejmuje nie tylko adres e-mail, ale również inne personalizowane ustawienia, takie jak: imię i nazwisko, treść maila, stopka.
2. Konfiguracja e-mail
Konfiguracja głównej skrzynki e-mail
Informacje dotyczące konfiguracji głównej skrzynki e-mail znajdują się w systemie CRM. Znajduje się w zakładce "Konfiguracja" - "E-mail". Dostęp do tej konfiguracji umożliwia spersonalizowanie skrzynki ogólnej zgodnie z preferencjami użytkownika.
Aby skonfigurować skrzynkę e-mail, należy postępować podobnie jak w przypadku MS Outlook. Konieczne jest wprowadzenie danych serwera poczty, takie jak adres serwera, porty i dane uwierzytelniające, tj. login i hasło. Po poprawnej konfiguracji skrzynka e-mail będzie działać zgodnie z preferencjami i ustawieniami.
Po zakończeniu konfiguracji istnieje możliwość przetestowania poprawności, wysyłając testowego e-maila. Po udanej próbie, system wyświetli komunikat na zielono potwierdzający wysłanie wiadomości.
Konfiguracja własnej imiennej skrzynki e-mail
W sekcji "Ustawienia" w prawym górnym rogu systemu CRM, znajdziemy zakładkę "Mój E-mail", gdzie każdy użytkownik może dostosować swoją imienną skrzynkę e-mail, uwzględniając indywidualne preferencje.
Istnieje możliwość konfiguracji domyślnej treści e-maila z ofertą oraz stopki. Użytkownik może dodatkowo dostosować stopkę, dodając kod HTML.
Ponadto, istnieje opcja dostosowania powiadomień zgodnie z własnymi preferencjami: Dowiedz się więcej o własnej konfiguracji powiadomień
3. Wysyłanie ofert e-mailem
Podczas generowania oferty w systemie CRM, użytkownik ma możliwość wskazania, czy oferta ma być wysłana do klienta drogą e-mailową, co ułatwia szybką i efektywną komunikację z klientami.
System natychmiastowo prezentuje użytkownikowi komunikat, informujący z jakiego konkretnie adresu e-mailowego oferta zostanie wysłana.